Welcome to my Blogspot dot com . Here I speak out what i love and whatever I want Pls dont be too jealous with my writing. Peace out ! (Y)

tutorial-bagi pc fresh balik

Assalamualaikum
ok lah hari ini ak nak buat tuto sikit pasal pc
korang ada tak masalah dengan pc korang?
pc baru 1 taun tp lembab giler
selalu hang dan sbg nye
ok mende ni jadi sbb banyak sgt junk file + file berselerak + registry yg bnyak dah rosak + software2 yg banyak tak gune
aku tanak cter panjang2 lagi so aku mungkin ad penyelesaian untuk masalah korang
mudah cepat pantas..haha

so apa yang korang kene ada ialah ccleaner
korang bole dwnload dekat sini
dah siap download korang instal lah ccleaner uw..
dah siap instal aku nak tunjuk cara gune plak
mule mule klik kt ccleaner
then akan keluar macam niyh



klik untuk pembesaran

     
klik untuk pembesaran


korang follow step step aku tu pastu klik kat tools carik drive wiper mcam niyh
klik untuk pembesaran



oke bile da buat seme step2 niyh insya ALLAH pc korg sedap sikit lah...ha time nak run cleaner ttp dulu browser korang ok...sebenar nya banyak lagi software yang power daripada ccleaner cth nye tune up utilities advance system care tp knp ak pilih ccleaner sbb simple mudah senang kecik dan free.. lagi 1 aku saran kan mane2 software yg korang jarang gune korg uninstal lah sbb bt pc korg tggung beban yg ta sepatutnye..ha lagi 1 kalu korg ada instal emoticon ape uw better remove balik mende uw bt pc korg berat gler nak2 time korg on9...oke sekian coretan aku kali niyh..ad pape masalh tye lah oke...
Assalamualaikum.bye korang

ipin (:


Thanks datang blog kite ! Love yaaa ;)